Sider

onsdag 31. januar 2007

Hvem er du i dag? Hvem?

Hjerneføde: Petterøes 3*Sonic Youth(NYC Ghosts & Flowers)*Suede(Dog Man Star)*kaffe(besk som faen)*Ernie*konfektrester*USA-folkets historie(en bok, for de som ikke skjønte det)*snus*

Man veit at man ikke har et liv når klokka er to og en ennå ikke har stått opp. Våkna stort sett av meg selv. Labba ut på kjøkkenet, trakta litt kaffe, glana på førstesiden av Aftenposten. Verden eksisterte fortsatt. Vrei på den lille plastikkstanga, lot lyset slippe inn på rommet. Slurpa.

Liker tida på døgnet når alle de andre i kollektivet er på jobb eller skole, frihet liksom. Det er deilig å vrenge volumet på maks og ligge på senga med øya igjen, drømme. Mer kaffe. Lasta ned noen dokumentarfilmer om USAs medvirkning i 911-hendelsene og media håndtering av Irak-krigen. Jøss. Tok det rolig, mye drøyt. Konspirasjonsteorier er gøy. Hva faen skulle jeg gjøre resten av kvelden?

Måtte skjerme øya mot det tilsynelatende skarpe lyset ute.

Jeg er såpass lat at jeg bare jobber deltid. Selvstendig næringsdrivende er frihet. Jeg er vaktmester. Tar på meg så få oppdrag at det akkurat holder. I kveld vaska jeg to trapper og et par dasser, pussa et vindu, sjekka lysstoffrør og rista tre matter. Dølt, men jeg kan høre på musikk, dessuten er lønna grei. Overkompensert ambisiøs.

Avslutta kvelden hos Ellen med pasta, gul saft og druer. Tror jeg gjør henne gal innimellom. Særlig på natta, når hun vil sove, men jeg vil skrive eller spille nørdete dataspill.

Lurer på om trappa blei rein nok.


Hvem? Jeg?

Vel, i dag er jeg en zombie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har snudd om døgnet hva? Enkelt å gjøre det.