Sider

fredag 2. februar 2007

Øyeblikkets ekstase

Vi dro ned til Skippergata for å kjøpe noen piller. Fangen var god. Verden virka litt greiere. Jeg var minimalistisk, følte for å begi meg inn i en platonisk verden der metall og reine flater var selve fakkelen. Måtte innom leiligheten for å pisse og knaske en. Deretter dro vi til Bislett Kebab House, fikk det vi ville og fant et portrom med en tørr benk. Prata litt løst om sommeren som kom og de forskjellige tinga vi hadde noia for. Likte meg. Det var ikke noen vei tilbake nå. Kjente jeg blei småsløv, akkurat sånn passe. Lagde en spilleliste jeg kunne slumre til, kanskje til og med tegne noe. Får se hvor det leder. Over og ut.

New England - Billy Bragg
You're the Reason I'm Leaving - Franz Ferdinand
The Robots - Kraftwerk
Sun King - The Beatles
Well That Was Easy - Franz Ferdinand
Spacelab - Kraftwerk
Play Dead - Björk
Strange News From Another Star - Blur
You Are - Built to Spill
Because - The Beatles
Outsiders - Franz Ferdinand
Eight Miles High - The Byrds
The Model - Kraftwerk
Brand New Cadillac - The Clash
Carry the Zero - Built to Spill
Inspector '71 - Euroboys
Boys Don't Cry - The Cure
The Man-Machine - Kraftwerk
Do You Know the Way to Monterey? - Euroboys
John Riley - The Byrds
Never Let Me Down Again(Aggro Mix) - Depeche Mode
Siamese Island - Euroboys
Fabulously Lazy - Franz Ferdinand
Metropolis - Kraftwerk
Life's an Ocean - The Verve


Gleder meg til sommer. Vandring i ukjente og støvfylte gater med partikler hengende i lufta. En park her og der. På en sykkel som skrangler, med en melkekasse bakpå stappa full av pledd, vin, øl, skisseblokker, blyanter, musikk, minigrill, pølser, pot og uåpna drømmer, toppa av en fandenivoldsk gi faen mentalitet. Fast jobb er for strebere. Fast rutine er for kjedelige tinnsoldater. Sommer er loffern. La oss jage de vennlige demonene. This is only the beginning.

Ingen kommentarer: