Thursday, December 9, 2010

I følge meg

16:19 09.12.2010
----------------

I følge meg ;
-------------

Jeg har forandra meg. Hadde ikke noe valg. Det bare skjedde. Over tid. Helt uventa. Selvfølgelig.

Ja, jeg har forandra meg, og verden har blitt noe jeg ikke klarer å like eller tenke gode tanker om. Det er for mye faenskap. Og selv om media kanskje ikke superhyper ting så er fortsatt problemene der;

Nord-Korea vs USA/Sør-Korea, Wikileaks, Haiti, Gulf of Mexico, Irak, Afganistan, Iran, Israel og Palestina, massive deler av Afrika i nød, flom og jordskred her og der, samme med gruveulykker (visste du at flere tusen dør HVERT ÅR i gruver? Bare å slå det opp sjæl) og masse annet shit.

Klima. Må ikke glemme klimaet og den økologiske katastrofen. Ulykker og menneskelige feil. Skal man først suge opp den olja og sørge for at vi kaver i forurensing, så kan man like greit kjøre alt rett ut i havet, ikke sant? Mye enklere det, enn å drepe oss alle en og en.

Ja,ja, jeg veit, man skal ikke fokusere på det negative, og blabla. Det er ikke så lett når man står der med dritt opp til knærne, og den eneste trygge grunnen smuldrer sakte, og sikkert.

Som jeg sa, så har jeg forandra meg. Blitt mer realistisk. Sint. Tørst. Har lyst til å gjøre en forskjell. Gjøre noe som er bra. For alle. Og ikke minst meg selv. Er lei av å være stakkarslig med lua i hånda i Janteland. Alle behandler meg like ræva uansett, så hvorfor ikke bare ta min del av kaka. Og dele den med andre når de andre haiene ikke ser. Kan ikke virke svak veit du.

Forandring er fint. Det føles bedre nå. Jeg har definerte fiender nå. Jeg er ikke redd for å skrive feil, og er dermed ikke slaven til Microsoft Word og de røde jævla strekene. Faktisk så skriver jeg på "Notisblokken", den passer så mye bedre nå. I stedet så bruker jeg Escolas ordbok, den blå Fremmedordboka og Engelsk-norsk/Norsk-engelsk blå ordbok. Fast. Hele tiden. Og jeg lærer så utrolig mye hele tiden. I tillegg til de tre faste bøkene så blar jeg stadig i en mengde andre. Og hvis jeg ikke finner det jeg leiter etter, så er nettet eller biblioteket tilgjengelig. Jeg jobber sånn som skribenter egentlig gjorde, og burde. I følge meg.

Faen, jeg har så mye mer å skrive om nå, enn for et par år siden. Det er så mye jeg har lyst til å fortelle her. Det løsna liksom bare en dag. Denne frykten og skrivesperra. Pluss alt det andre.

En natt blei jeg et vilt dyr, med brune striper søle dratt utover langs kinnene, håret var stramma hardt og lekte i vinden, som en hale. Svart silhuett. En kattekonge i skyggene. Med skarpe klør og dødelig styrke. Jeg lå som en ugjenkjennelig svart ball, i hjørnet, ved trappa, klar, på mikrosekunder.

Dunk i døra. Jante åpna. Låste. Var totalt uvitende og hovmodig.

BANG! SVISJ! DUNK!

Jante lå på gulvet. Død. Torso der. Hodet her. Blodet var svart og stinka kloakk. Jante er død. I følge meg.

I følge meg så er alt mulig. Absolutt alt. Og jeg kan bli hvem jeg vil. I følge meg så kommer jeg til å rule et eller annet. For Jante er død, og i mitt liv så er alt i følge meg. Det fortjener jeg.
KATZENKOENIG

1 comment:

Propellen said...

SATAN!!! Han er TILBAKE!!!! YES, yes, yes!!!!
Vil ikke "give away too much", folk MÅ lese det her, dog, jeg bare ELSKER måten du dreper Janteloven på i historien din ♥