Wednesday, January 12, 2011

Om å skrive

12/01-2011

Om å skrive:
------------

Nok. Nå har jeg prøvd å tenke «blogg» og skrive «blogg», men jeg får meg bare ikke til å publisere noe.

Skriver og skriver, grubler, lar være.

Sånn gidder jeg ikke fortsette.
Så jeg går «tilbake» til det gamle opplegget.
Bare gjøre.
Ikke skape rammer. Greit, så er det depressivt, noen ganger, eller dystert, men sånn er det bare. Jeg må ikke glemme at de som leser velger det sjæl.

Egentlig fant jeg ut at alle de nye tankene ikke trengte en ny form. For jeg har aldri hatt en fast form. Fingra går som en Gatling. Følelsen akkurat der og da fanga med ord. Og siden maleriene mine er ekspresjonistiske, med unge Edvard Munch som hovedinspirasjon, så er også tekstene mine slik.

Jeg føler alltid en underbevisst motvilje tvinge seg frem hver gang regler og rammer blir kasta etter meg. Rømmer.

Derfor kan ikke bloggen min være en «blogg». Den må bare være. Og bli. Forbli. Uten å være reaksjonær eller gammel. Som den narsiss jeg er, en egenskap på både godt og vondt, så liker jeg selvfølgelig å tenke at stilen min er «nyskapende» og annerledes.

Dermed må jeg ha mange «fiender» som hater meg, eller feiltolker alt fordi de har en motvillig holdning utfra sine egne komplekser. Eller mislykka seksualitet. Utryggheten.

Snakker selvfølgelig ikke om alle og enhver, er ikke SÅ crazy. Jeg refererer til de sinnssyke folka som på død og liv må henge seg opp i de simpleste tinga jeg skriver, med kritikken sprutende ut som fråde, eller rett og slett truer meg med ditt og datt. De enkle folka som ikke gir tilbakemelding på de mer symbolske tinga. Ekspresjonismen. Emosjonene. Det i mellom.
Og ikke minst forandringene.
DET er en større fornærmelse enn de fantasiløse orda.

Jeg tror ikke dette er stedet for alle. Takler du det ikke så ikke kom hit. Og mer gidder jeg ikke si om det og dem. Det er ikke så mye å si heller. Det er begrensa hvor lenge man kan sitte og prate om «ingenting».

-KATZENKOENIG
-------------

No comments: