Friday, February 4, 2011

LYDER

1979 FACTORY RECORDS

Ian Curtis. Jeg må innrømme at jeg var oppslukt av JOY DIVISION en gang i tiden. Hørte på UNKNOWN PLEASURES & CLOSER dag og natt. Konstant. I alle sinnstilstander. DEPPA. Glad. LIKEGYLDIG. Farlig. Tilfreds. DEPPA.



Det gikk så langt at jeg måtte slette alle musikkfilene på MP3-spilleren og PC'en. Makta ikke mer. Det falt sammen med en skikkelig nedtur. En av disse depresjonene man bare får et par ganger i livet. Heldigvis. Det er én ting å være dyster-romantisk og melankolsk, men den typen stup ned i kjellermørket ødelegger all kreativitet og vilje.



Tekstene til Curtis og de industrielle lydene passa altfor bra sammen med de følelsene jeg hadde da. Bare hør på musikken, så kan du forstå hva jeg mener. Hele skiva. Skivene. OK? Helheten er viktig. Hver enkelt sang er som en puslespillbit i en mosaikk av skrekk og avsky.

Tidene forandrer seg. Heldigvis.

1 comment:

Propellen said...

Du skriver såååååå vakkert <3