Sider

fredag 6. mai 2022

Night Lines

Voksesmerter. I hodet. I sjela. I hjertet. Føltes som innsiden skulle springe gjennom de fordums fryktfulle vakre arra i huden. Hadde ikke noe imot det.

Playlist:

Rejuvenate, Tuvaband

Growing Pains, Tuvaband

Burning Bridges – Up Close Acoustic, Sigrid

 

Det må ha vært kjærlighet i livet mitt en gang, men jeg hadde glemt alt. Det må ha smakt godt, så godt, men alt var grått som norske skyer. Det eneste jeg hørte var Tuvaband og et lydbilde langt inni den nesten-tomme flaska Hamilton fra kvelden før.

 

Det skjedde stille, veldig stille. Det sakte drapet. Av sinnet mitt. Ord er vanskelige å finne, la oss si at du klarer å nesten-føle det, tilstanden jeg prater om; whisky, mye av det, i et bredt glass med altfor mange isbiter, mellomdyrt øl å skylle det ned med, og dyster selvmedlidenhet, mer inderlig enn du kan forestille deg. Rock´n´roll. Hele veien til St. Koma.

 

Problemet var at jeg likte det for godt, undergangen. Det var noe personlig og forlokkende, det ga meg en sårt trengt barmhjertighet oppi det hele.

Ingen kommentarer: